Ni behåller er plats i kön

Hängde med en kompis till hennes tjejkompis som bor i Västerås igår och kom hem mitt på dagen idag. Det var trevligt. Blev bjuden på god middag, gott vin, bubbel, kladdkaka och en portion tjejsnack. Senare på kvällen gick vi ut och hamnade på ett ställe som heter Cirkus. Ett ställe med bra bar, helt ok DJ och snygg inredning. Mycket folk var det också. Väldigt blandat. Allt från 20 till 50. Där mötte också några andra kompisar som bor i Västerås upp så vi blev ett litet gäng där.

Passivt iakttog jag "köttmarknaden" på håll. Hur kille efter kille gick fram till tjejerna och kille efter kille blev dissad. Någon hade tur och inte blev dissad direkt utan fick prata med tjejen några minuter. I alla fall tills hon blev ointresserad och dissade honom då istället. Sedan kom nästa kille på tur.

Det kanske är inbillning men jag tycker inte det är lika uppenbart på de ställen jag besöker mer frekvent här i Stockholm och det är inte min tanke att generalisera på något vis. Det finns säkert sådana ställen i Stockholm också. En förklaring igår kan vara fördelningen. Det var en klar majoritet killar där.

Jag blev i alla fall rätt så av och även om det fanns någon intressant tjej där som jag skulle vilja prata med så kände jag mig inte för att ställa mig i kö. Det fanns knappt möjlighet till att försöka få ögonkontakt och kanske flörta lite för tjejerna var verkligen ständigt uppvaktade. Ta en kölapp.

Nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0