Saknar kärleken

Just nu kan jag sakna kärleken. Den här underbara känslan. Närheten. Helheten. Det är så lätt att bli kär i kärleken.

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor.
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Den känslan alltså.

Idag var jag på en dejt. Jättehärligt ute i solen. Mysigt med promenad längs vattnet på Kungsholmen och vi satte oss ned på en filt i sanden vid vattnet och pratade. Hon var söt och trevlig men tyvärr kände jag inte riktigt att det klickade. Det är nog ömsesidigt tror jag. Men det här är svårt alltså. Det är så lätt att man intalar sig själv att det kanske fanns något ändå. Ge det en extra chans.

Får ringa henne imorgon och berätta hur jag känner det. Att jag tyvärr inte kände att det sade klick mellan oss. Lättast är det om hon också kände det så för annars kommer jag ge utrymme till att ifrågasätta mig själv. Gjorde jag rätt val. Kunde det ha funnits mer. Ja, man blir ju lätt kär i kärleken.

Och ikväll saknar jag den verkligen.

Jättemycket.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den låten är som ett slag i magen när man är singel. På nyår så lyssnade jag och väninna på den magiskt, jag skrek: DETTA vill jag ha. Inget annat!

Så fed up på dejtandet och mellanbra män, ge mig en som känner så ....

Eller nej, får väl vänta lite till

2010-05-23 @ 09:08:25
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0