Spännande vardag

Idag hade jag mitt sista samtal med terapeuten. Vi kom överens om att behovet inte längre fanns, även om det alltid var trevligt att prata. Jag kan inte svara på hur mycket just de här samtalen har hjälpt men å andra sidan spelar det inte så stor roll. Det viktiga är att jag är där jag är. Jag hade två mål med behandlingen och det var att igen kunna känna glädje och tro på mig själv. Jag ville vara den där killen som går omkring och är glad över livet. Inte den som funderar på att avsluta det. Jag kan känna att målen är nådda och jag kan redan nu känna att jag har vuxit som person av hela den här händelsen.

Nästa gång jag går in i en relation kommer jag agera annorlunda och göra en del saker på andra sätt. Inte för att jag medvetet kommer tänka på det jag gjorde fel i förra relationen och göra saker annorlunda av den anledningen, utan för att jag kommer vara en annan person. En person med ett annat förhållningssätt till livet. En person med en erfarenhet bakom sig.

Efter sessionen så gick jag till mitt favoritcafé och jag hade med mig datorn för planen var att få lite ro att kunna skriva ett dokument som behöver bli klart. På jobbet blir jag ofta störd och det är svårt att få den sammanhängande ro som behövs för att ta fram det kreativa. Hade enorm skrivkramp i början och satt säkert en halvtimma utan att få ett enda ord skrivet. Det lossnade sen och jag började komma igång till slut. Tog en paus och beställde lite mat sedan stannade en kompis förbi och vi satt och pratade ett litet tag. En väldigt trevlig paus.

Ikväll jobbade även den där servitrisen som jag nämnt tidigare men det var svårt att hitta rätt tillfälle att fråga ut henne på en dejt så jag skrev istället en lapp och lämnade på bordet när jag gick. På den lappen stod det:

Du har säkert pojkvän men jag måste ändå fråga. Skulle du vilja ta en fika eller en drink med mig? Hör i så fall av dig till mig. Mitt nummer är XXXXX.

Kanske hör hon av sig. Kanske hör hon inte av sig. Denna ovisshet gör vardagen lite mer spännande och ikväll kunde jag kombinera både nytta med nöje.

Livet är skönt!

Kommentarer
Postat av: Sillen

Å va roligt. Jaja lite krydda i livet ändå. Hoppas servitrisen hör av sig.



Ha det gott



Sillen

2010-05-10 @ 21:47:49
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Benu

Och gör hon inte det så gör hon inte det, men lika glad för det är jag.



//Benu

2010-05-10 @ 22:02:18
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: LL

Tummen upp!

2010-05-10 @ 22:12:04
Postat av: JCMAS

Vad skönt för dig att få känna att du gjort så stora förändringar. Och grattis till att du frågade om dejten!

2010-05-11 @ 00:58:14
URL: http://barajadaforda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0