Står upp!

Precis hemkommen efter en trevlig eftermiddag och kväll. Det började med en öl i solen på Medis med en av bästa vännerna. Skitsnack blandat med lite mer allvarliga ämnen, och en liten gnutta jobb. När jag tänker efter så var det ett tag sedan vi satt och snackade skit på det här sättet. Det brukade vara oftare förr och ibland var tredje vännen med. Det var tider det. Nästan en gång i veckan. Tisdagar efter innebandyn. Nu är tiderna annorlunda så det sker inte lika ofta så jag får passa på att ta till vara på det när det sker. Sommarvärmen lyste dock med sin frånvaro. Det blev svinkallt när solen försvann bakom en byggnad eller gick i moln.

Efter ölen så drog jag vidare till en förfest. Vi skulle gå på Monday Bar Black, ett evenemang där det spelades Hardstyle, Hardcore och Hardtrance. Så skönt och dansa till Hardstyle. Man verkligen bara låter kroppen fångas av musiken. En musikstil som jag tror långt ifrån alla uppskattar tyvärr. Den tjej som gillar Hardstyle har direkt en kortare väg till mitt hjärta.

På vägen hem i nattbussen med fulla ungdomar på gränsen till att spy så kände jag för en kort stund ilska. Jag blev förbannad på Honom och till viss del på Henne också. Skakade dock av mig känslan ganska snabbt. Det är ju inte deras fel att jag sitter på en nattbuss med fulla ungdomar. Jag kunde ju tagit taxi hem. De har förstört tillräckligt. De skall inte få förstöra mitt liv!

Jag låter mig inte slås ned. Jag står upp!

Kommentarer
Postat av: LL

Kul att läsa!

Kram!

2010-05-13 @ 07:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0