Stod pall

Jag stod pall och lät Honom inte förstöra min dag. När jag kom hem efter händelsen jag skrev om tidigare så grät jag. Behövde få ut det just då. Man behöver få sörja ibland. Sorgen av att ha förlorat den man älskat och en vän. Men jag bestämde mig för att inte låta Honom få förstöra min dag så med stor övertygelse lyckades jag vända känslan. Höll fast vid den goda känslan. Den jag känt så länge nu.

Hade en kompis över ikväll och vi åt middag som jag tillagat. Det kändes som flera år sedan jag lagade mat hemma. Har varit helt uppbokad den här veckan och mest ätit mingelmat. Längtade efter en riktig middag med gott vin till. Vi snackade en del skit, drack bubbel och DJ:ade lite. Sedan drog vi ut. Hamnade på Imperiet som vanligt. Ibland har man verkligen ingen fantasi men har väl hittat det man gillar så. Håll fast vid det tycker jag. Byta behöver man inte göra bara för bytandets skull. Skulle jag tröttna och känna att det inte längre var inspirerande så skulle jag nog anstränga mig mer. Då har det ju ändå ett syfte.

Pratade med en trevlig tjej ikväll som delade ett av mina stora intressen. Formel 1 och det bästa av allt. Hon har Viasat Motor som inte jag har. Den här gången tog jag hennes nummer och vi kom överens om att ha Formel 1-söndag framöver.

När jag åkte hem i natt så hade jag en skön känsla i kroppen. Jag kände mig stark över att ha övervunnit denna kamp. Jag stod pall för motgången.

Life is good!

Kommentarer
Postat av: LL

Tummen upp! Kom ihåg att blogga om det också ;-)

2010-05-01 @ 09:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0